Deliciu de vara – Melanzane alla parmigiana

Posted on Updated on

Vara simt nevoia sa gatesc mancaruri fara carne, cu multe legume de sezon, proaspat cumparate de la piata. Saptamana trecuta am gatit de doua ori aceasta reteta din ingrediente atat de simple, dar atat de gustoase. Melanzane alla parmigiana este o mancare gustoasa specifica nordului Italiei, care se prepara usor si care, poate fi o modalitate de a savura vinetele, pentru cei care nu le adora prea tare.

melanzane alla parmigiana

Pentru a prepara Melanzane alla parmigiana avem nevoie de:

– 3-4 vinete (in functie de cat de mare este vazul in care urmeaza sa gatim)

– 250 de g de suc de rosii (putem pune si mai mult daca avem)

– 3-4 catei de usturoi, eu pun 4 pentru ca imi place usturoiul 🙂

– ulei de masline

– 250 de g de mozzarella

– parmezan

– busuion

– sare

– piper

Incepem cu sosul, pe care il preparam intr-o tigaie, in care am pus la incins cateva linguri de ulei de masline, peste care punem usturoiul tocat. Dupa ce am calit putin usturoiul, adaugam sucul de rosii, pe care il lasam la foc mediu, pana cand scade. Cand este aproape gata, adaugam sare, piper si putin busuioc.

Intre timp, taiam vinetele pe lungime sau latime, depinde de cum ne place, in felii groase de 0,5 – 1 cm, peste care adaugam putina sare. Apoi punem la incins un gratar sau o alta tigaie. Eu prefer sa fac vinetele pe gratar, pentru ca evit de obicei, pe cat posibil, sa prajesc ingredientele. Insa, daca preferati sa prajiti vinetele, o puteti face. Vor iesi la fel de gustoase. Dupa ce le-am rumenit/calit le lasam pe o farfurie, pana cand este gata si sosul de rosii.

Intr-un vas de iena sau alt vas pe care il putem folosi la cuptor, turnam putin din sosul de rosii. Apoi asezam un strat de vinete, peste care punem mozzarella si un pic de parmezan. Mozzarella puteti fie sa o taiati felii subtiri, fie sa o radeti. Dupa mai turnam putin din sosul de rosii si continuam acelasi proces pana la ultimul strat.

In vasul pe care l-am folosit eu mi-au iesit 3 straturi. Este bine sa ne orientam de la inceput, cam cat ar incapea in vazul pe care il avem, ca sa stim cum impartim ingredientele.

Dupa ce am terminat de asezat, bagam la cuptor la 170-190 de grade, timp de 30-40 de minute. Eu am pus la cuptor electric, pe program cu ventilare, la 170 de grade, timp de 40 de minute.

Dupa ce este gata, o lasam la odihnit putin si apoi o servim!

Pofta buna!

Leave a Reply

